blog

Ogłoszenie o sprzedaży końcowej węgla, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łopusznie

Ogłoszenie o sprzedaży końcowej węgla

Ogłoszenie o sprzedaży końcowej węgla

Na podstawie art. 14a ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. poz. 2236 z późn. zm.) w związku z zakończeniem dnia 30 kwietnia 2023 r. sprzedaży preferencyjnej paliwa stałego na terenie gminy, Burmistrz Miasta i Gminy Łopuszno informuje, że od dnia 8 maja 2023 r. Gmina Łopuszno rozpoczyna sprzedaż końcową węgla, która prowadzona będzie do dnia 31 lipca 2023 r. zarówno dla mieszkańców gminy Łopuszno jak i osób spoza gminy.

Przeznaczona do sprzedaży końcowej szacunkowa ilość paliwa stałego wynosi –
96 ton, w tym:
* groszek typu Jaret – 32 tony

* orzech – 40 ton

* kostka – 24 tony

Do zakupu paliwa stałego (węgla kamiennego) dla gospodarstw domowych są uprawnione osoby fizyczne w gospodarstwie domowym, które spełniają warunki uprawniające do dodatku węglowego, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. poz. 1692 i 1967) w dowolnej gminie prowadzącej sprzedaż końcową albo od dowolnego innego podmiotu. Osoby fizyczne w gospodarstwie domowym, mogą złożyć wniosek o zakup albo wniosek o wydanie zaświadczenia, wystawionego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby fizycznej w gospodarstwie domowym. Cena proponowanego do sprzedaży węgla wynosi 2000 zł za tonę. Zgodnie z art. 14a, ust. 9 ww. ustawy do sprzedaży końcowej nie stosuje się ograniczeń ilości paliwa stałego dostępnej dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego określoną w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 8 ust. 2. Osoby zainteresowane zakupem paliwa stałego mogą składać wnioski w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łopusznie.

PROCEDURA ZAKUPU WĘGLA PRZEZ MIESZKAŃCA:

1. Złożenie wniosku przez mieszkańca do M-GOPS-U, ul. Strażacka 12, 26-070 Łopuszno

2. Weryfikacja wniosku przez M-GOPS.

3. Kontakt telefoniczny pracownika M-GOPS-u z mieszkańcem.

W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku:

4. Wpłata mieszkańca za węgiel na rachunek bankowy wskazany przez gminę:

95849900080000007120000096

5. Wystawienie faktury VAT na podstawie dokonanej wpłaty i jej odbiór przez mieszkańca
z Urzędu Miasta i Gminy.

6. Odbiór węgla na wskazanym składzie opału na podstawie faktury.

Mieszkańcy będą mogli składać wnioski na węgiel pozostały w gminie od dnia 8 maja, rozpatrywane one będą w kolejności wpłynięcia aż do wyczerpania ilości paliwa stałego przeznaczonego do sprzedaży końcowej.